Hebreeuws Richtgraad 2 (ERK B1)
•
-
Provincie Antwerpen
Inhoud van de opleiding
De opleiding Hebreeuws Richtgraad 2 (ERK B1) hoort thuis in het studiegebied HEBREEUWS (HE). Taalopleidingen situeren zich op een bepaald niveau, in het decreet “richtgraad” genoemd. Een richtgraad is een specifieke graad binnen het secundair volwassenenonderwijs voor de studiegebieden Europese hoofdtalen richtgraad 1 en 2, Europese talen richtgraad 3 en 4, Europese neventalen richtgraad 1 en 2, Hebreeuws, Nederlands tweede taal richtgraad 1 en 2, Nederlands tweede taal richtgraad 3 en 4, Oosterse talen, Scandinavische talen en Slavische talen en opleidingen van de leergebieden alfabetisering Nederlands tweede taal, Nederlands tweede taal en talen” (art. 3,37°)1 .
Met de opleiding Hebreeuws Richtgraad 2 (ERK B1) wordt de cursist/leerder een beperkte talige zelfstandigheid aangeleerd. De autonome taalgebruiker voelt zich nog beperkt in de talige communicatie. Zijn taalgebruik is economisch in die zin dat hij zijn communicatie moet aanpassen aan de middelen waarover hij beschikt. Zijn volledige talige autonomie verwerft hij in het daaropvolgende niveau. Dit niveau komt in de niveaubeschrijveningen van het Europees Referentiekader voor Talen (ERK) overeen met Threshold (B1).
Na de modules
“Hebreeuws Threshold 1 Mondeling”, “Hebreeuws Threshold 1 Schriftelijk”, “Hebreeuws Threshold 2 Mondeling”, “Hebreeuws Threshold 2 Schriftelijk”,
“Hebreeuws Threshold 3 Mondeling”, “Hebreeuws Threshold 3 Schriftelijk”, “Hebreeuws Threshold 4 Mondeling”, “Hebreeuws Threshold 4 Schriftelijk”
kan de cursist/leerder:
➢ de hoofdzaken begrijpen van vertrouwde onderwerpen die geregeld opduiken in onder meer de werksituatie, school en ontspanning, op voorwaarde dat deze onderwerpen in klare standaardtaal zijn geformuleerd
➢ zich uit de slag trekken in de meeste talige situaties die zich voordoen bij het reizen in een land waar de betreffende taal wordt gesproken
➢ een eenvoudige en samenhangende tekst produceren met betrekking tot onderwerpen die vertrouwd zijn of tot zijn persoonlijke interessesfeer behoren
➢ ervaringen en gebeurtenissen, dromen, hoop en ambities beschrijven en kan bondig redenen en verklaringen geven voor zijn plannen en opvattingen
- Studiebewijs
- Certificaat
- Niveau
- Secundair Volwassenenonderwijs
- Toelatingsvoorwaarden
- Meer weten over de voorwaarden